-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:9002 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

از محل مسكوني تا مسير جادهاي كه از آن جا براي مسافرت عبور ميكنم، 7 كيلومتر است. آيا وقتي از اين فاصله عبور ميكنم، در واقع به حد ترخص وطنم رسيدهام؟

حد ترخص هر شهر يا روستا جايي است كه وقتي به آنجا رسيديم، ديگر صداي اذان بدون بلندگو يا ديوارهاي آنجا به طور واضح و مشخص ديده نشود. تشخيص اين مطلب به عهده عرف است.

بنابراين از مكان مسكوني شما (الف) تا محلي كه هفت كيلومتر است (ج)، اگر صداي اذان نميرسد يا ديوارهاي محل مسكوني به طور مشخص ديده نميشود، آن جا (ج) خارج از حد ترخص خواهد بود. ظاهراً فاصله هفت كيلومتري از مكاني، خارج از حد ترخص باشد. بنابراين شما وقتي كه از آنجا (ج) عبور ميكنيد. و به مقصد (د) ميرسيد، به حد مسافت شرعي رسيدهايد. اگر از مكان مسكوني (الف) مستقيماً به مقصد (د) برويد و برگرديد، چون مسافت شرعيه ميشود (حدود 24 كيلومتر) نمازتان در مقصد (د) شكسته است، و اگر از مكان مسكوني (الف) به مكان هفت كيلومتري (ب) برويد و از آن جا به مقصد (د) برويد باز نمازتان شكسته است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.